Geelpootmeeuw, Nuldernauw (Gld), 21 augustus 2010

maandag 30 januari 2012

Witoogeend

Zaterdag na het trainen even naar de Reeuwijkse plassen gereden om de Witoogeend aan de jaarlijst toe te voegen. De laatste keer dat ik hier was had ik de soort namelijk gemist. De Witkopeend was snel gevonden. De vogel zat wat verder weg dan de vorige keer maar toch kon ik nog wat redelijke plaatjes schieten.


Witkopeend / White-headed Duck
Oxyura leucocephala

De Witoogeend vergde wat meer inspanning maar na een kwartiertje zoeken was ook deze binnen.



Witoogeend / Ferruginous Duck
Aythya nyroca

Van een andere vogelaar kreeg ik een tip van een slaapplaats van Ransuilen in de buurt van Oudewater. Dankzij een goede routebeschrijving was de plek al snel gevonden. De vogels zaten open en bloot op slechts enkele meters afstand. Mijn beste waarneming tot nu toe van deze soort.



Ransuil / Long-eared Owl
Asio otus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten