Geelpootmeeuw, Nuldernauw (Gld), 21 augustus 2010

zondag 19 juni 2011

Natte zondagmorgentwitch

Toen ik vanmorgen rond kwart voor tien op mijn telefoon keek zag ik de melding van een Grauwe fitis bij Alphen a/d Rijn.  Snel iets te eten naar binnen gewerkt en even na tienen zat ik in de auto. Een klein halfuurtje later kwam ik aan in Alphen. Ik zag een groepje vogelaars staan en terwijl ik die kant op liep hoorde ik de vogel al zingen. De Grauwe fitis is binnen! En dat op een half uurtje van huis...

Hij zong volop maar was erg bewegelijk en lastig te zien. Het slechte weer maakte het allemaal niet makkelijker. In de haast om op de plek te komen had ik de paraplu in de auto laten liggen en mijn jas bleek toch wat minder waterdicht dan ik dacht. Toch lukte het me de vogel een paar keer goed te zien. Een foto zat er helaas niet in. Na ruim een uur vond ik het wel weer genoeg geweest vertrok ik weer naar Woerden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten