Geelpootmeeuw, Nuldernauw (Gld), 21 augustus 2010

woensdag 11 mei 2011

Avondtwitch bij Delfgauw

Gisterenmiddag ontdekte Aart Vink een Ralreiger in de Weerribben. Dit is voor mij nog altijd een nieuwe soort. Helaas werd de vogel later in de middag niet meer gezien zodat ik twijfelde of ik moest gaan rijden.
Deze instelling heeft me vorige week een Cirlgors gekost (besloot nog niet te gaan rijden omdat de soort als 'onzeker' werd gemeld en tegen de tijd dat de determinatie rond was, was het te laat). Desondanks besloot ik toch een nieuwe melding af te wachten.

Omdat ik om 19.00 uur nog steeds niets had gehoord besloot ik maar naar de Grote grijze snip bij Delfgauw te rijden. Geen nieuwe soort maar natuurlijk wel een leuke voor op de jaarlijst. Rijdend op de N407 zag ik de vogelaars al op de plek staan maar hoe moest ik hier komen? Op deze plek stoppen kon niet maar ik had geen idee hoe ik op de paralelweg moest komen. Twee rotondes verder lukte dat me en na een paar minuten had ik de Grote grijze snip in beeld. In het avondzonnetje was de vogel prachtig mooi te zien maar helaas was de afstand te groot voor goede foto's (zal kijken of ik er met bewerken nog wat van kan maken).



Grote grijze snip / Long-billed Dowitcher
Limnodromus scolopaceus

Ook leuk was het Bokje dat kort samen met een Watersnip rondvloog en vervolgens weer inviel. Na de grijze snip een dik half uur bekeken te hebben vond ik het wel welletjes en reed ik weer terug naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten