Geelpootmeeuw, Nuldernauw (Gld), 21 augustus 2010

maandag 23 mei 2011

Kalanderdip

Gisterenmiddag was ik druk doende met wat achterstallig huishoudelijk werk toen ik rond een uur of vier even op internet keek. Kalanderleeuwerik bij Hoek van Holland… Shit, helemaal geen piepje gehad! Het bleek dat de internetverbinding op mijn mobiel het niet deed. Meteen Johannes gebeld. Geen reactie. Rijden dan maar.. Net voordat ik de A12 op wou draaien belde Johannes: hij wou natuurlijk ook wel mee. Maar weer terug dan. Om vijf uur zat Johannes, met vriendin, bij me in de auto en kon de rit beginnen. Terwijl we onderweg waren kwam het piepje (internet deed het inmiddels weer) dat de vogel al ruim een uur niet meer gezien was.

Aangekomen bij de parkeerplaats de nodige bedrukte gezichten. We hadden er weinig vertrouwen meer in maar hebben nog geruime tijd gezocht. De wind, het zand en de twijfels deden associaties met melkpakken opkomen.. Uiteindelijk de hoop maar opgegeven en weer huiswaarts gekeerd.

Ben benieuwd of de vogel het gaat redden bij de CDNA. Een aantal waarnemers was 100% overtuigd maar er waren ook flink wat twijfelaars (zie ook de discussie op de site van Dutch Birding).

Ik zal er niet wakker van liggen als de vogel niet aanvaard wordt maar dat is natuurlijk jaloezie   ;-) Als mijn telefoon het had gedaan had ik de vogel in kwestie waarschijnlijk gewoon gezien....

Geen foto deze keer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten