Geelpootmeeuw, Nuldernauw (Gld), 21 augustus 2010

zaterdag 16 april 2011

Iberische tjiftjaf

De soort die ik vandaag wou zien zat relatief dichtbij dus ik besloot eindelijk eens uit te slapen. Om tien uur vertrok ik en om half elf stond ik in De Kwakel (NH). Al meteen toen ik kwam aanlopen hoorde ik de vogel fanatiek zingen: Iberische tjiftjaf! De vogel zat in het topje van een boom en liet zich prima bekijken.




Iberische tjiftjaf / Iberian Chiffchaff
Phylloscopus ibericus

Na de vogel een halfuurtje bekeken te hebben reed ik door naar de Bovenmeent bij het Naardermeer. Hier een tijd lang gestaan samen met Guus Peterse, Will Schep, Hans van Oosterhout en Harry de Klein. Helaas was ik even te laat voor een Visarend. Wel zag ik hier tenminste 6 Purperreigers, mijn eerste Bosruiter van het jaar en, heel leuk, drie foeragerende Bokjes. Hieronder een zoekplaatje met één van de vogels.



Bokje / Jack Snipe
Lymnocryptes minimus


Geen opmerkingen:

Een reactie posten